Profil Zaufany to tożsamość cyfrowa, która umożliwia dostęp do usług rządowych przez Internet. Jest to rozwiązanie cyfrowe, które umożliwia zarządzanie wszystkimi danymi osobowymi, w tym pocztą elektroniczną, danymi podatkowymi i ubezpieczenia społecznego. Proces zakładania profilu zaufanego jest prosty, ale wymaga wykonania kilku kroków.
Profil na PUE można założyć, korzystając m.in. z Profilu Zaufanego i bankowości elektronicznej. Jak aktywować bon turystyczny? Na rządowej stronie gov.pl znajduje się zakładka „Profil Zaufany”. Po kliknięciu na ikonę użytkownicy zobaczą informację o dwóch możliwościach założenia Profilu Zaufanego.
Najszybszym sposobem na założenie konta online jest otwarcie konta w banku. Jest to warunek konieczny, ponieważ w tej opcji użytkownicy muszą potwierdzić swoją tożsamość za pośrednictwem swojego banku. Po zalogowaniu się użytkownik będzie miał dostęp do swoich danych w serwisie administracyjnym.
Oprócz internetowego wniosku o weryfikację istnieje również alternatywa dla osób, które nie posiadają internetowego konta bankowego. Wówczas wystarczy wejść na stronę Profilu Zaufanego (pz.gov.pl) i wypełnić formularz. Złożony w ten sposób wniosek należy potwierdzić w dowolnym urzędzie, czyli w tzw. punkcie potwierdzającym. Dotyczy to urzędów gmin lub urzędów skarbowych.
Menu Polski Bon Turystyczny będzie dostępne w widoku ogólnym po zalogowaniu się na PUE, jeśli zalogowana osoba ma przypisany bon.
W takim przypadku zobaczy ona również zakładkę „Mój bon”, która informuje o przyznanym bonie oraz o tym, ile środków jeszcze posiada.
Jeśli masz niepełnosprawne dziecko, możesz być uprawniony do dodatkowego świadczenia w postaci bonu.
Aby otrzymać to świadczenie, musisz najpierw aktywować bon, a następnie złożyć w PUE ZUS „Oświadczenie osoby uprawnionej do ustalania prawa do dodatkowego świadczenia w postaci Polskiego Bonu Turystycznego” (DBT) oraz dołączyć skan lub zdjęcie orzeczenia o niepełnosprawności lub niezdolności do pracy Twojego dziecka.